Træningstider fra mandag den 29. juni til den 10. august

• af

Fra mandag den 29. juni vil træningstiderne være:

Tirsdag og Fredag:
Senpai Kristine vil undervise i Kata, kondition og stræk. Det bliver fra kl. 17 – måske 17.30 det kommer an på hendes arbejde, det vil blive meldt ud på facebook.

Mandag og onsdag:
Børn kl. 17.30 – 18.30
Voksne kl. 17.30 – 19.00.
Så alle møder samtidig, der vil være fælles opvarmning, og derefter vil vi dele op i grupper. Vi plejer at være én instruktør hele sommeren, men i år vil vi forsøge at være 3-4 instruktører, så vi kan dele op i grupper.

Torsdag:
De 2 første torsdage dvs. den 2. og den 9. juli vil der være Kidzz træning i klubben kl. 17.30 til 18.30. Det kan være det fortsætter sommeren over, det afhænger af tilslutningen.
Kamptræning kl. 19.30

Fra mandag den 10 august vil vi have normal træning igen.

Herunder opdatering af retningslinjer den 28-6-2020 for medlemmer i Roskilde Karate Klub:

Retningslinjer for medlemmer i Roskilde Karate Klub.

• Grundelementerne for forebyggelse af smittespredning, som alle bør efterleve, er for at undgå at smitte andre i klubben.
    Vi har alle stadig et fælles ansvar for, at spredningen af corona-smitte fortsat kan holdes under kontrol, og et ansvar for at vi alle kan dyrke Karate forsvarligt.
  • Man skal holde sig hjemme, hvis man har symptomer som feber, hoste, muskelømhed eller ændring af smags- eller lugtesans.
  • Hygiejne med fokus på hosteetikette, håndhygiejne og kontaktpunkter.
  • Kontaktreduktion med fokus på afstand til hinanden, og ved partner træning skal man være opmærksom på varigheden.
  • Vær særlig opmærksom på håndhygiejne – brug håndsprit, eller vask hænder med vand og sæbe. Der vil altid være vådservietter eller håndsprit tilgængeligt i klubben, samt sæbevand til rengøring af redskaber.
  • Host eller nys sker i albuen eller i et papirlommetørklæde.
  • Du skal medbringe egen fyldt vandflaske/drikkedunk
  • Du må meget gerne medbringe egen håndsprit.
  • Hvis der er træning med puder, så må du ikke dele disse redskaber med andre under træningen, det er kun dig som må bruge samme pude/redskab. Puden skal efter træning tørres af med vand og sæbe (ikke sprit). Klubbens plethandsker må ikke benyttes. Skal man bruge plethandsker, skal man medbringe sine egne plethandsker.
  • Hvis du vil deltage i træning med redskaber og partner, skal du have din egen rene klud med, så du kan aftørre de redskaber du bruger. Kluden tager du med hjem og vasker.
  • Ved træning med partner, pudetræning eller lignende kan du vælge at medbringe engangsmaske. Ønsker du for egen og andres sikkerhed at bære engangsmaske under træning med maske, så vil du få en træningspartner som også bære engangsmaske. Du kan også sammen med mundbind, vælge at tage træningsbriller med (f.eks cykelbriller som sidder stramt, med klare glas). Mundbind og træningsbriller er noget du selv medbringer.
    Du kan også vælge at ikke at bære engangsmaske ved træning med partner, hvor din partner så heller ikke bruger engangsmaske.
  • I starten vil der kun være partner træning på kampholdet og voksenhold, indtil vi får noget erfaring.
  • Er der noget træning med partner i løbet af træningen, så vil du kun have samme træningspartner. Man skifter ikke træningspartner i timen.
  • Så gør vi som de fleste klubber i Japan.
    Kom omklædt, da du ikke kan benytte vores baderum.
  • Kom i sidste øjeblik, eller vent udenfor indtil dit hold starter, så vi undgår for mange i klubben.
  • Det er ikke muligt at benytte sofa og stole i klubbens reception og opholdsområde, så vi opfordre alle til at blive udenfor klubben og vente.

På vegne af Bestyrelsen og Instruktørudvalget.
Shihan Jesper Trier