Om klubben

Roskilde Karateklub er den første karateklub i Roskilde og åbnede i 1973 i gymnastik-lokalerne på Absalons Skole. I 1989 flyttede klubben til Præstemarksvænge 10B, hvor vi stadig holder til den dag i dag. Klubbens undervisning ledes af Shihan Jan Bülow, som er 7. dan og landsrepræsentant for Danmark, samt Shihan Jesper Trier, der er 6. dan og formand for Teknisk Komité i Danmark. Klubben er en forening drevet af demokrati og frivillige hænder i alt lige fra bestyrelsesarbejde til undervisning. Vi er et stort fællesskab med ca. 200 medlemmer, og vi har altid plads til flere.

Klubben er medlem af Dansk Karate Union (https://kyokushin.dk), som er den ældste kamp-sportsorganisation i Danmark, grundlagt i 1967. Roskilde Karateklub arrangerer og deltager årligt i både stævner, vinter-, sommer-, sort/brunbælte- og børne/junior-lejre i DKU-regi. Også i lokalt klubregi har vi mange arrangementer lige fra filmaftener og tivoliture til karateskole om sommeren samt gennembrydnings- og meditationskurser. Vi har mange erfarne instruktører og mange stævnedeltagere, der altid gør sig bemærket både inden- og udenlands.